De M 1000 R Brengt je tot je grenzen: de M 1000 R. Kortweg M R. Superbike ontmoet Dynamic Roadster. Hun genen: afkomstig uit de M racesportsmederij en de racetrack. Verbluffende 210 pk met 280 km/u topspeed onder jouw controle – op de provinciale weg of op de racetrack. Hij is echt vergevingsgezind, maar vindt stilstand onverdraaglijk. Maximale performance: een must. Jouw taak: overtref jezelf – domineer de weg. De M kleuren signaleren dat onmiskenbaar. Onmiskenbaar: het geluid van de M R viercilinder. Hoor je de roep? Start de motor! #NeverStopChallenging
Perfectie schuilt in de details. De M Winglets genereren aerodynamische aandrijfkrachten om te voorkomen dat je de macht over het stuur verliest. Bij een snelheid van 220 km/u neemt daardoor de voorwielbelasting met 11 kg toe. Jouw winst: maximale rijstabiliteit, geringere neiging tot wheelies plus later afremmen en eerder accelereren in bochten.
Pure M Experience: het 6,5 inch TFT-display begroet je met M animatie van het optrekken in de exclusieve kring van de high-performance bestuurders. Een van de vier schermvarianten verschijnt dankzij de geheugenfunctie automatisch na het starten. M like geoptimaliseerd voor het racecircuit: dankzij de nieuwe schakelflits knippert de gehele toerenteller zodra je het ingestelde toerental bereikt.
Superbike motor geperfectioneerd voor een Hyper Roadster: De viercilindermotor uit de RR met BMW ShiftCam-technologie katapulteert je van 0 naar 100 km/u in 3,2 seconden. Met een maximaal toerental van 14.600 omw/m is de M R duidelijk onze sterkste roadster. Vanaf 10.000 omw/min voel je op die manier meer koppel en acceleratie. In de overbrenging zet de M R in vergelijking met de RR een tandje bij: 47 in plaats van 46 tanden in de secundaire overbrenging en een kortere overbrenging in de 4e, 5e en 6e versnelling – voor prestatiegericht rijden op provinciale wegen. De schakelassistent Pro maakt daarbij snel hoger- en terugschakelen mogelijk. De rijke sound uit de titanium einddemper onderstreept dat op indrukwekkende wijze.
Duidelijke feedback en adembenemende nauwkeurigheid: het onderstel met standaard DDC en volledig instelbare veerelementen, instelbare stuurdemper en overgefreesde stuurklem. Voor de M R werd het door de RR afgestemd op de eisen van een Dynamic Roadster. Een nieuwe ergonomie en een nieuw stuur zorgen voor een voorwaarts gerichte zitpositie.
In plaats van doping: topprestaties dankzij high-end assistenten. Drie gaskarakteristieken die aan de rijmodi Rain, Road, Dynamic, Race en Race Pro zijn gekoppeld, zorgen voor optimaal reactievermogen. Afhankelijk van de rijmodus garandeert DTC maximale veiligheid en maximale rijdynamiek. En de Brake Slide Assist ondersteunt je bij het afremmen in bochten.
Wit of zwart: bij ons geen grijs gebied. Maar of je nu kiest voor de M R of de M R met M Competition-pakket, je kiest altijd een echte M – herkenbaar aan de exclusieve kleuren met asymmetrische kleurvormgeving op de frontpartij.