S 1000 RR | BMW Motorrad - BMW motorfietsen - Make life a ride | Motor Venray
Wij zijn gesloten
terug naar overzicht
De superbike van superlatieven

BMW S 1000 RR

De RR is nu nog meer gefocust, nog nauwkeuriger op pure performance gericht. Voor allen die steeds meer eisen. Van zichzelf. Van elke ronde. En van hun RR. Echt helemaal in de zin van #NeverStopChallenging. Want juist daar waar de RR zich altijd al beweegt, is werken aan de top millimeterwerk. Daarom hebben we de RR op de beslissende punten aangescherpt en verder ontwikkeld: van de nieuwe stuuruitslaghoeksensor met Brake Slide Assist en de Slide Control en de integratie van M componenten, verbeteringen in de elektronica en de beslissende handgrepen voor het ombouwen van de bike voor het circuit. En dat alles met een duidelijk doel – nieuwe polepositions.

S 1000 RR
S 1000 RR
S 1000 RR
S 1000 RR

Niet meer weg te denken van het racecircuit – ook niet van de RR

De winglets van composietkunststof produceren afhankelijk van de snelheid maar liefst 17,1 kg bij 300 km/u aerodynamische downforce. Deze aandrukkracht gaat de neiging tot het maken van een wheelie bij accelereren tegen: De vork houdt contact met de grond, de DTC hoeft minder in te grijpen. Zo zet je aandrijfkracht merkbaar en nog rechtstreekser om in acceleratie.

Passie zit waar het hart klopt - en kloppen doet het!

Ontketende passie: Aan de krachtige BMW ShiftCam viercilindermotor van de RR hebben we opnieuw alle ervaringen van het circuit meegegeven: voor een vermogenstoename met 3 pk tot 210 pk (154 kW). De airbox uit de M RR zorgt hierbij voor een bijzonder goede luchttoevoer en betere wisselende belasting. En ook de cilinderkoppen met nieuwe kanaalgeometrie en versterkte lagerbruggen zijn afkomstig uit de M RR.

We hebben de standaard schakelassistent Pro eveneens geoptimaliseerd. Deze staat nu ook schakelen via deceleratie-opschakeling en deceleratie-terugschakeling toe. En zorgt voor een verbeterde demping van de wisselende belastingen – voor meer schakelprecisie. En zelfs het kettingblad heeft nu meer tanden: net als bij de M RR zijn het nu 46 in plaats van 45 tanden – voor meer trekkracht op de rechte stukken.

Een strak chassis!

Millimeterwerk voor meer feedback en rijprecisie: De M chassiskit met verhoging van de achterkant en instelbaar subframedraaipunt is standaard. Uitsparingen in het chassis zorgen voor meer flexibiliteit aan de zijkant. We hebben de hoek van de stuurkop met 0,5° afgevlakt tot 66,4° en de offset van de vorkbruggen met 3 mm verlaagd tot 25,5 mm voor een nog betere richtnauwkeurigheid van het voorwiel. En de uitbouw van het achterwiel is door asbussen die tegen verlies zijn beveiligd en optimalisaties aan het remsysteem praktisch vereenvoudigd. 

Bovendien hebben we de demping van de DDC bij Road, Dynamic, Race prestatiegericht uitgebreid met Race Pro 1 t/m 3. Hierdoor kan ook in Race Pro 1 t/m 3 op provinciale wegen met wegdemping worden gereden.

Bochten nemen opnieuw gedefinieerd

De 6-traps tractieregeling DTC met de nieuwe stuuruitslaghoeksensor maakt twee nieuwe functies mogelijk: de Brake Slide Assist voor het vertragen en de Slide / Slip Control voor het accelereren. De nieuwe stuuruitslaghoeksensor meet je drifthoek en zorgt in combinatie met de DTC voor een optimale slip. Waarbij DTC-setting 2 & 3 geoptimaliseerd is voor circuit en slicks.

De Brake Slide Assist helpt je om de zo gereden powerslides letterlijk in een handomdraai onder de knie te krijgen: voor meer dynamiek bij elke bocht. De bijbehorende instellingen lees je dankzij de duidelijkere weergave op het TFT-display nu nog sneller af.

Kies de BMW motor die bij jou past

Met de FS Productwijzer